Hold ikke ferie fra din løbetræning

De fleste elsker at rejse – og rigtig mange holder meget af at koble af fra det hele. At glemme hverdagens mange gøremål og beslutninger er virkelig også skønt.

Der er dog ingen grund til helt at glemme at træne. Dels er det jo bedst for din formkurve, og dels er det slet ikke nødvendigt.

Du kan løbe overalt

Løbetræning er nem at udføre. Det kræver intet andet end dine gode løbesko, så er du klar til en løbetur. Pak dem og dit løbetøj med i kufferten, næste gang du skal på ferie eller på internat.

Så er du nemlig helt klar til at få passet din træning. Selv om du måske ikke får trænet lige så meget eller lige så intensivt, som du plejer, så er lidt klart bedre end intet, når det drejer sig om fysisk træning.

Hvis omgivelserne indbyder til en løbetur, så er det bare afsti afsted.

Hvis ikke, så tjek, om dit hotel er udstyret med et fitness-lokale. Er det det, så er alt jo godt. Hvis ikke, så kunne du overveje at booke et andet hotel, inden dun får bestilt.

Du kan altid komme til at løbe – uanset hvor i verden, du er.

Hotellets fitness-lokale

Hvor veludstyret hotellets fitness-lokale er, er måske ikke så vigtigt, hvis du bare har brug for et løbebånd af en vis standard.

Ønsker du at træne på andre maskiner også, så må du lige få tjekket det grundigt, før du booker et ophold på et bestemt hotel.

Er du primært et løbetrænings-menneske, så er det heldigvis sådan, at de fleste hotel-fitness-lokaler som et minimum har et løbebånd.

Du kan blive meget klogere på forskellige løbebånds kvaliteter her: https://kondition.dk/loebebaand-test/. Tjekker du det, kan du nok bedre vurdere kvaliteten af den type løbebånd, der er på de hoteller, du kigger på.

Pas din løbetræning

Det er jo helt genialt med hoteller, hvor der også er tænkt på gæsternes fysiske velbefindende. Løber du regelmæssigt, så ved du, at det er vigtigt at holde den løbeplan, du plejer at følge.

Du skal ikke springe over særlig tit, for at det kan ses på din formkurve. For at holde den uændret, så må du i et par løbesko og holde din plan. Ellers hævner det sig, når du skal til at i gang igen.

Er der mulighed for at løbe udenfor i det område, hvor du skal bo, så kan du jo passende pakke både indendørs- og udendørsløbesko med. Det er rigtig fint at kombinere og variere dit løb.

Få mere ud af dit ophold

Uanset, om du rejser for business eller for pleasure, så er det selvfølgelig gavnligt for dit fysiske velvære, at du bevæger dig mindst lige så meget, som du plejer at gøre, når du er derhjemme.

Det handler jo både om at holde dit sædvanlige træningsniveau, om dit fysiske velvære og om at kunne kompensere for et evt. større kalorieindtag i forbindelse med rejsen.

Når din løbetræning bliver klaret, så profiterer både din krop og sjæl af anstrengelserne.

Hold løberutinerne

Din krop har det bedst med, at du træner efter et mønster, som den kender. Så hvis du har muligheden for det ude i verden, så forsøg at lægge din træning nogenlunde på det samme klokkeslæt og efter din sædvanlige plan.

Det er godt med rutiner – i hvert fald når det gælder din træning. Det gør det nemmere at få trænet, og hele kroppens system reagerer positivt på de gode vaner.

Så hold godt fast i dem, også når du ikke er hjemme, og også selv om dagsprogrammet er noget anderledes end det er derhjemme. Det vil din krop sætte meget stor pris på.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *